Ett litet livstecken, en väldigt god potatissallad och en väldigt trevlig överraskning

Det har ju inte kryllat av uppdateringar här den sista tiden, men det har sina glada förklaringar :)
Livet leker just nu! :)

Jag har förståss inte slutat laga mat.... det är bara bloggen som lixom inte har fått högsta prioritet!
Ikväll är jag dock ensam hemma och då passade jag på att äta lax eftersom S inte är sådär jätteförtjust i varken fisk eller skaldjur så det har inte blivit så mycket av de varorna den senaste tiden!

Jag köpte varmrökt lax med smak av citronpeppar och sen gjorde jag en sjukligt god potatissallad till! Väldigt somrigt och det passade perfekt idag för det har varit en riktigt fin dag :) Var ute och sprang imorse... ett jätteskönt långpass och det går verkligen så mycket lättare nu när våren har kommit! Om några veckor är det dags för Gbg-varvet så då hoppas jag kunnat ha toppat formen ytterligen :)

Nåväl... tillbaka till potatissalladen..

4 port

½ kg kokt potatis av fast sort skuren i tärningar
1 finhackad rödlök
1 äpple i tärningar
2 dl matyoghurt
½ msk dijonsenap
1 msk pressad limesaft
1 stor msk mango chutney
1 msk äpplemos

Sen är det bara att blanda ihop allting! Gör gärna potatissalladen en stund i förväg och ställ in den i kylen så sätter sig smakerna bättre!!



Sen så måste jag också berätta att jag har VÄRLDENS BÄSTA jobbarkompisar!
För några veckor sedan vann jag den individuella tävlingen i Korpens Landsstingssteg.
Mer om tävlingen kan ni läsa om här.

Igår på jobbet så kom min chef och sa att han ville prata med mig.. Min första tanke var förståss "Vad har jag nu gjort för dumt?" men jag följde med honom lite halvt livrädd! Jag trodde vi skulle gå in på kontoret men han styrde stegen mot fikarummet och gissa om jag blev sjukt jättejätteförvånad när alla i personalen stod därinne med (låtsas)champagne, 4 stora tårtor och två paket!!! Jag stod och gapade en bra stund innan jag fattade att det hela var för mig och för att jag hade vunnit tävlingen! I det ena paketet var det världens finaste lilla glasskål från Orrefors som mina jobbarkompisar hade köpt till mig och sen så fick jag också en jättefin pokal från Korpen!! Jag är fortfarande helt jätterörd... och jag har verkligen VÄRLDENS BÄSTA jobbarkompisar!!





Kommentarer
Postat av: Jessica

Härligt att höra att livet leker =) och vilka jobbarkompisar, både tårta och paket, toppen ju.



Potatissalladen ser grymt god och krämig ut.



Lycka till i Gbg-varvet!

2009-04-24 @ 10:36:17
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Emma

Grattis grattis =)



Jag ska testa potatissalladen någon dag =) Tack för tipset!

2009-04-24 @ 15:44:30
URL: http://emmalajnens.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag köpte den färska tortillinin på Coop och det var deras eget märke.

2009-04-24 @ 15:57:10
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Åhh Grattis!! du är ju kanonduktig alltså! Men det visste jag ju redan! Kul att se ett litet livstecken från dig!! Kram

2009-04-28 @ 15:45:04
URL: http://kryddburken.se
Postat av: Karin

Men grattis vad kul!Härliga jobbarkompisar, men du vet man får de kompisar man förtjänar!

Kram till dig och njut av livet

2009-04-28 @ 21:20:51
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: carolina

GRATTIS =) duktig du är :) förstår att du blev rörd, men det var du verkligen värd! och maten ser som vanlig god ut! kul att springa på dig häromdagen. log lite när ajg såg jordgubbspriset på hemöp sen.. ;) 14 kr. spring dit ^^

2009-04-30 @ 09:01:35
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Ett stort grattis från mig med. Vilken rolig överraskning dina arbetskamrater gjorde :D .



Roligt att livet leker för dig men kika gärna in här då och då



Kram Nadja

2009-05-04 @ 16:10:13
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Mia

Har du gått och blivit KÄR utan att jag fått godkänna?

tre ton blåbärssoppa över dig....morrar ;-)



Puss raring!

2009-05-08 @ 22:24:54
URL: http://marbor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0