Min Helg och en Krämig Omelett

I helgen har mina föräldrar varit här på en liten visit!
Jag gav ju nämligen dem biljetter till en Beatles-gala här i Västerås som gick av stapeln igår så då passade de på att ta en liten minisemester och komma hit och bo på Stadshotellet!

Igår kväll var jag, mina föräldrar och S och åt på Grekiska Kolgrillsbaren och det var verkligen hur gott som helst! Jag åt "blandad" Souvlaki, ett spett med kyckling, ett med starkt kryddad nötfärs och ett med grillade grönsaker och sen lite ris, tomatsås och tzatziki. Mamma åt typ samma sak fast med fläskfilé medan S och pappa åt gyros! Efter det gick vi till Beatlesgalan och den var väl helt ok, men jag är ju inte sådär jättegammal så jag kände inte igen särskilt många låtar, bara de mesta kända! Fast det var bra stämning och mamma och pappa hade jättekul! Kvällen blev alltså absolut lyckad och S och mina föräldrar gillade varandra på direkten!! :)

Imorse åt jag hotellfrukost tillsammans med mamma och pappa och det var förståss sjukt gott med nybakat bröd, goda pålägg, massa färsk frukt, äggröra och massa mer :) Sen shoppade vi lite grann och käkade lunch på Cornetto Bar! Jag åt en urgod sallad från deras "välja-själv-sallads-buffé" med bl a quinoa, kräftstjärtar, rostbiff, soltorkade tomater och keso förståss ;P

Nu har föräldrarna åkt hem till Finspång igen och jag har precis avnjutit en dundergod omelett (jag måste börja käka omelett oftare)!! Det blir alltid sjukt mkt godare att sätta in omeletten i ugnen en liten stund så den får färg på ovansidan så har ni inte provat det tycker jag absolut att ni ska det :)



Krämig omelett för en person

2 ägg
1 msk créme fraiche

Valfri fyllning förståss men jag hade:

Färska champinjoner
Skinka
Rödlök
Paprika
Purjolök
Körsbärstomater

3 msk philadelphiaost med smak
2 msk riven ost
1 tsk oregano
½ tsk paprikapulver

Fräs fyllningen du har valt i en liten stekpanna
Vispa ihop äggen med créme fraiche och häll det över fyllningen i stekpannan.
Klicka på philadelphiaosten och låt omeletten halvstelna på svag värme.
Krydda och fördela den rivna osten över omeletten.
Kör i den i ugnen i typ 5 minuter
Ät helst direkt ur pannan

Kommentarer
Postat av: carolina

S, är det kärleken? MYS! :D hihi, jag såg dig äta glass på sigmatorget i löördags =)

2009-04-06 @ 11:39:44
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Kryddburken

Låter som en helt fantastisk helg! :-D Härlig!! Javisst , omelett borde man äta oftare, det är ju såå guda-gott ju! Kram

2009-04-07 @ 18:21:55
URL: http://kryddburken.se
Postat av: KarinW

Men grattis Anna, både till stegsegern och kärleken!

Vad kul, det finns ju faktiskt saker som är roligare än mat och bloggeri!

Kram till dig från mig/KarinW

2009-04-07 @ 21:45:24
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Mmm, grekiskt, det är ju sååå gott! Omelett är inte heller så dumt, riktigt gott det med.



Ha det gott!

Nadja

2009-04-14 @ 08:30:09
URL: http://nadjasculiness.wordpress.com
Postat av: Anonym

Grattis till kärleken! Gulligt det där med tomaterna och keson! :)

2009-04-15 @ 22:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0