Ugnsgrillade Majskycklinglår med Rostade Grönsaker, Hemmagjord Mimosasallad & Kall Bearnaise

Igår kväll åt jag och Stevie en vad vi kallar i våra ögon festmåltid, en riktigt fredagsmiddag!
Jag hade köpt majskycklinglår som jag lade i en god marinad redan i förrgår och som jag sedan ugnsgrillade idag! Till detta vitlöksrostad färskpotatis, grönsaker, hemmagjord mimosasallad och kall (fusk)bearnaise!
Riktigt gott!! Tyvärr så glömde jag fota maten för vi var så hungriga, men så kan det bli ibland!


4 port

Kycklingen


4 kycklinglår

½ dl ketchup
1 msk soja
1 msk honung
Pressad saft av en citron
½ dl Sweet Mango Sauce
2 msk Mango & Curry-krydda (Santa Maria)

Blanda samman marinaden och lägg kycklinglåren i dubbla plastpåsar tillsammans med den.
Marinera så länge du kan!
Ugnsgrilla sedan kycklinglåren i ca 30 minuter tills köttsaften är klar och kycklingen är genomstekt.

Potatis & Grönsaker

Färskpotatis (halvkokt och skuren i halvor)
Paprika i bitar
Champinjoner
Steklök
Körsbärstomater
1 msk smör
1 pressad vitlöksklyfta

Blanda ned vitlöksklyftan i smöret.
Smält smöret och häll det över potatisen och grönsakerna.
Rosta i ugnen i ca 15 minuter (tomaterna kan du lägga dit lite senare)

Mimosasallad

1 burk fruktcocktail
½ dl majonäs
1 dl matlagningsyoghurt
1 msk honung

Blanda samman alla ingredienser och ställ kallt en stund innan servering

Kall (Fusk)Bearnaise

2 dl matlagningsyoghurt
1 påse dipmix Bearnaise från Olw

Blanda samman alla ingredienser och ställ kallt en stund innan servering






Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, detta kan man verkligen kalla festmåltid. Låter så himla gott. Att vitlöksrosta potatis låter ljuvligt så detta kommer jag nog testa till nästa grilltillfälle.



Hoppas du får en bra helg!

2009-08-22 @ 07:38:59
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: I Nadjas kök

Ja detta kan man verkligen kalla för festmåltid, låter hur gott som helst!



Ha en trevlig helg,

Nadja

2009-08-22 @ 10:42:10
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: hanna!

Hallå där!

Vilken fin blogg du har, hoppas allt är bra med dig?



Har just knåpat klart på min nya design, kika gärna in och lämna en kommentar hur du gillar den :)



Kram!

2009-08-22 @ 21:42:18
URL: http://hnaolsn.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det där är vad jag kallar en fest måltid också, det lät ju suuupergott!!

2009-08-23 @ 17:52:56
URL: http://hanneys.blogspot.com.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0