Världens Godaste Kycklingröra i Tortillabröd

Ibland blir det liksom bara sådär bra.... sådär riktigt bra att man egentligen allra helst bara vill äta samma maträtt resten av livet och man njuter av varje tugga som om det vore den absolut sista man någonsin fick!

SÅ bra blev den här kycklingröran!





Jag och S hade ätit indiskt kyckling i pitabröd dagen före och sen så blev det kyckling över! Kycklingen hade jag först marinerat i yoghurt kryddad med tandoori (i nästan ett helt dygn) och sedan bara stekt!

Den överblivna kycklingen blandade jag sedan med:

1 dl matlagningsyoghurt
2 msk philadelphiaost
1 msk mango chutney
1 msk sweet mango sauce
2 msk majs
2 msk tärnad mango
½ liten avokado (varav hälften mosad och hälften tärnad)
2 strimlade marinerade soltorkade tomater

Sedan lade jag lite sallad på ena halvan av ett tortillabröd, hällde på röran, vek över den andra halvan och serverade med en salsa på körsbärstomater och honungsmelon!! SÅ himla gott! Det behövde ingen extra krydda till röran eftersom den tog så mycket smak av tandoorin jag hade stekt kycklingen i och den mosade avokadon gjorde den grymt krämig och god!!

Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Hej vännen! Härligt med en massa uppdaterat från dig/hm... ER igen! :-) Detta recept ska absolut testas, ser gott ut, låter fräscht, gott och nyttigt ut och det smakar säkert underbart! Här på ön är allt toppen! vi målar om huset just nu och jag har tio dar kvar sen börjar jag jobba! Har varit hemma sem maj nu så det känns helt ok faktiskt! :-) Må så gott, jag tänker ofta på dig! Kram

2009-08-04 @ 21:12:43
URL: http://kryddburken.se
Postat av: I Nadjas kök

Det var ett tag sedan jag var och kikade här hos dig. Finner en hel del uppdateringar så det är skoj, detta recept fastade jag för så tack för tipset.



Ha det gott,

Nadja

2009-08-06 @ 09:51:16
URL: http://www.nadjaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0