Skaldjur och Halloumi i Tomatsås

Jag har bloggat om det här tidigare tror jag allt, för jag har åtminstone lagat det förut men det är så gott att det tål att upprepas!!! Halloumi passar ju som jag har sagt tidigare till precis allt och skaldjur är inget undantag!






1 port 
1 stor urkärnad och hackad tomat
½ liten röd paprika
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk ketchup
½ msk honung
2 msk rött vin
1 msk balsamvinäger
1 tsk paprikapulver
½ tsk cayennepeppar


3 färska skivade champinjoner
½ liten röd lök
1 liten bit skivad purjolök
2 strimlade soltorkade tomater
7 halverade körsbärstomater
1 väldigt stor näve skalade räkor
1 skiva salami i bitar
1 bit halloumi

Spagetti och riven ost till servering

Börja med tomatsåsen
Fräs tomat, paprika, vitlök i smör.
Tillsätt vin, balsamvinäger, honung och kryddor och låt det puttra tills det tomaten är mosig.

Fräs alla grönsaker (tillsätt körsbärstomaterna sist)
Lägg grönsakerna i såsen tillsammans med salami och låt det puttra lite.
Tillsätt körsbärstomaterna.
Stek halloumin och skär den sedan i lite mindre bitar.
Rör ned räkorna och halloumin precis innan du blandar såsen med pastan.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag testade att göra den här rätten i helgen och kan bara intyga att den var jättegod.

2009-12-15 @ 22:57:56
URL: http://pfuppfi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0