Tandoorigryta med Kyckling

Jag fick ju hem ett presentkit från Santa Maria för ett tag sedan och i detta fanns bl a en Tandoori Mango-marinad som nog är tänkt som marinad till kött som man ska grilla! Jag hade ju redan en färdiggrillad kyckling så istället för använda marinaden som just marinad fick den bli bas i en gryta istället! Det blev faktiskt riktigt bra och snabbt som attans kunde det ha gått om jag inte hade tyckt att den nog orde få puttra ganska länge så smakerna fick sätta sig! Jag gjorde den faktiskt dessutom redan i förrgår fast vi åt den igår, just för att göra kryddorna rättvisa :)









4 port

3 urkärnad hackade tomater
1 grillad kyckling urbenad och delad i mindre bitar
1 gul skivad lök
1 skivad purjolök
1 röd skivad paprika
1 grön skivad paprika
1 burk majs
1 burk ananasskivor i bitar
1 mango i bitar
1 dl ananasspad
1 påse Tandoori-Mangomarinad från Santa Maria
1 dl matlagningsyoghurt

Fräs tomater, lök, purjolök och paprika i lite matfett.
Tillsätt kycklingen, majs, ananas + spad, mango och tandoorimarinaden.
Tillsätt ev lite vatten om det ser ut att vara torrt.
Låt det puttra en stund (gärna länge) och rör sedan ned yoghurten.
Servera med mer matlagningsyoghurt, ris och naanbröd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0