Spansk Omelett med Chorizo och Potatis

Taffel.se är en himla himla bra sida så om du inte har varit inne på den tidigare tycker jag absolut att du ska ta en sväng dit! Här hittar du mängder av tuffa och ofta lite ovanliga recept som ger massa inspiration (åtminstone till mig)! Flera olika matkreatörer skriver på sidan och förutom att deras recept är grymma så är även deras inlägg oftast otroligt kul att läsa!

Ikväll hade jag tänkt att hämta inspiration från Taffel.se, ett recept av Lisa Förare Winbladh och göra en spansk ägglåda med chorizo! Nu blev det inte riktigt så utan det blev mera än vanligt fritatta för jag var så sugen på det, men det andra receptet som du kan hitta här  låter också hur gott som helst så det ska jag absolut testa också!



1 portion

2 ägg
1 msk mjölk
1 ganska stor potatis
½ gul lök
En liten bit skivad purjolök
1 pressad vitlöksklyftor
1 tsk sambal oelek
1 chorizokorv i slantar
8 körsbärstomater i klyftor
2 msk philadelphiaost
2 msk riven ost



Sätt ugnen på 225 grader.

Fräs potatisen så att den får fin färg. Ta upp den och fräs sedan övriga grönsaker (förutom tomaterna) + korv och rör ned lite sambal.
Lägg tillbaka potatisen i stekpannan.
Vispa ihop äggen med mjölken och häll det över korv- och grönsaksröran.
Klicka på philadelphian och tomaterna samt strö över den rivna osten.
Låt omeletten halvstelna på spisen först och sätt sedan in den i ugnen en liten stund så den får fin färg!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Har alla ingredienser till den här hemma så det här blir nog vad jag lagar till lunch imorgon! :-) Gott!!

2009-02-06 @ 16:51:41
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: lina

Så gott! Håller med om att taffel är en bra sida.

2009-02-08 @ 15:59:22
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: carolina

vad fint du fått till den! man ser potatisksivor och den ser smarr ut! som ur en kokbok =)

2009-02-10 @ 20:11:48
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0