En indisk lammcurry i hettan!

Jaja,det är lite konstigt att äta arm gryta när det är så himla varmt ute, men jag hade ju massa grejer jag ville bli av med och dessutom så har jag en liten budgetmånad och då passar det sig inte riktigt bra att köpa massa ny mat utan det är bättre att tömma frysen först ju :) Hur som helst, jag och S grillade ju lamm häromveckan och det blev lite kött kvar, inte tillräckligt fina bitar för att grilla, men alldeles utmärkta för en gryta :)








Det här hade jag i:

4 port

300 g lammkött i strimlor
1 gul skivad lök
4 hackade tomater
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma
1 tsk spiskummin
1 tsk curry
1 tsk paprikapulver
1 skivad purjolök
1 stor burk skivade champinjoner
1 röd paprika i mindre bitar
2 morötter varav en var riven och en skivad
1 dl vatten
1 dl matlagningsyoghurt
10 halverade körsbärstomater

Fräs kött, lök och tomater i smör tillsammans med kryddorna.
Tillsätt resten av grönsakerna samt vattnet och låta det puttra en liten stund.
Rör sedan ner yoghurten och körsbärstomaterna

Servera förslagsvis till gulfärgat basmatiris!




Kommentarer
Postat av: Vivvi

Jag rekommenderar alla i sommarsverige min cheesecake den smakar nästan glass.

gottochenkelt.blogg.se

2009-07-04 @ 00:26:44
URL: http://gottochenkelt.blogg.se/
Postat av: Therese

Lammkött är nått som jag nästan aldrig har hemma, lite synd kanske..

Detta såg ju väldigt gott ut.

2009-07-04 @ 20:46:07
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0