Falukorvsburgare med gudomlig tomat!

En dag förra veckan när jag kom hem från jobbet var jag sjukligt sugen på hamburgare! En smrt människa skulle ju då kanske ha åkt till McDonalds eller Max för att köpa en hmburgare, men så smart är inte jag och dessutom tycker jag ju inte om hamburgare därifrån! Det är ju dock relativt svårt att köra hamburgare när man varken har köttfärs eller ngt bra att kött att mala hemma (och inte har jag någon köttkvarn heller) så då får man improvisera lite!

Falukorv är ju gott.. och hamburgerbröd är gott... och grönsaker är gott.. och dressing är gott... och ketchup är gott....

Då borde ju vara Falukorvsburgare vara himla gott också!



Det här hade jag i min falukorvsburgare:

En bit falukorv, skuren i skivor, stekt och kryddad med grillkrydda

Stekta kantareller (en bonus som jag hittade under paprikan i grönsakslådan.. fast då var det inte stekta förståss utan det gjorde jag tillsammans med falukorven och löken)

Stekta lökringar

Sallad

Tomat

Ketchup

Dressing
gjord av mixade soltorkade tomater och kesella

Hamburgerbröd


Den ugnsbakade tomaten som också är med på bilden var rent ut sagt gudomlig och någonting som jag verkligen kommer göra igen!!!

En stor urgröpt tomat som fylls med stekta kantareller blandade med philadelphiaost, kesella och strimlade soltorkade tomater.

In i ugnen i typ 5-10 minuter

Så himla enkelt och helt underbart gott!

Kommentarer
Postat av: Therese

Så himla fiffigt att fylla tomaten.

Alltså det måste ju bara ha blivit så gott..

2009-08-02 @ 07:50:39
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0