Grillat Lammkött, Vitlöksrostad Färskpotatis och egen Mimosasallad

När jag var hemma hos mina föräldrar över midsommar fick jag mammas inomhusgrill, ni vet en sån där från OBH Nordica som nästan ser ut som en smörgåsgrill? Igår var det dags för premiär och dessutom fanns det lite extra att fira - nämligen 3-månadersdagen :) S älskar lamm och eftersom jag aldrig har ätit det så tyckte jag att det var dags att prova :)

Jag köpte skivor av lammstek som jag marinerade i en av de där marinaderna från Santa Maria (allround tror jag den hette) och sen grillade i inomhusgrillen. Till detta förkokade jag färskpotatis lätt och som jag sedan klickade vitlökssmör på och rostade i ugnen tillsammans med lite paprika och körsbärstomater (som inte är med på bilden)! Jag gjorde även en egen mimosasallad som blev över förväntan! Eftersom S är laktosintolerant kan vi ju inte köpa vanlig mimosasallad, så jag blandade helt enkelt fruktcocktail med laktosfri matlagningsyoghurt, laktosfri färskost och lite honung (eller ja.. ganska mycket honung) och satan i gatan vad gott det blev! Sen hade vi förståss sallad till också!



Nu glömde jag ta bild efter grillningen och ugnsrostningen och mimosasalladen glömde jag också bort att ta kort på... men det vr en hellyckad middag, särskilt med lite rött vin i glasen! Inomhusgrillen då??? Jo, den får minsann HÖGT betyg och kommer att användas MÅNGA gånger framöver :)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilken middag!! Allting låter ju jättegott! =D Grattis på 3-månadersdagen!

2009-06-25 @ 14:36:48
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: KarinW

Oj vad gott det där ser ut! Vitlökspotatisen ska jag testa!Ha det fint i sommarvärmen, är det semester för dig snart?

2009-06-26 @ 13:48:03
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/
Postat av: Karin W

Glömde säga grattis till er båda!

2009-06-26 @ 13:49:29
URL: http://chiliconkarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0