Godaste Pizzan är en Omelett!!



Nej, jag är absolut inte i någon utsträckning en LCHF-anhängare, tvärtom!! Jag tycker det är en helt förkastlig teori som har så många brsiter att jag blir trött bara på att tänka på den! Jag älskar bröd, pasta, ris, potatis (ibland) och typ alla former av kolhydrater så vanlig pizzabotten är i mina ögon helt supergott också!!
Men ibland vill man ju variera sig lite och idag var jag sugen på både omelett och pizza så då fick det bli en omelettpizza, nästan helt utan kolhydrater (jag kanske borde ha blandat ner lite bröd och pasta i smeten!!) *s*

 

1 pizza

2 ägg
1 msk yoghurt
1 msk färskost

3 färska champinjoner i skivor
2 skivor smörgåsskinka i strimlor(jag hade Lönnebergaskinka)
1 skiva smörgåssalami i strimlor
1 strimlad soltorkad tomat
½ liten gul lök i skivor
Oregano
Philadelphiaost
Riven ost
Halverade körsbärstomater

Vispa ingredienserna till omelettsmeten
Stek svamp, skinka, lök och soltorkad tomat lite lätt
Häll på omelettsmeten och låt omeletten bli lite lite lite fast i konsistensen
Klicka på philadelphiaost och lägg på körsbärstomaterna
Strö över oregano och riven ost
In i ugnen i ca 220 graders värme i typ 5 minuter tills osten har smält.



Kommentarer
Postat av: carolina

håller helt med dig angående LCHF! men omelett är goda i pizzaastuk, jag brukar ha getost på min dock =)

2009-11-21 @ 21:13:47
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Aha, låter toppen att köra en pizza/omelett. Ser himla mumsigt ut.



Ha en bra dag!

2009-11-23 @ 12:26:40
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0