Kycklingcanneloni

När mina föräldrar var här sist så var vi på en jättefin italiensk restaurang - Fragolino som ligger här i Västerås.
Där åt jag ljuvliga canneloni fyllda med kyckling, spenat och ricotta- absolut en av rätterna på min totala tio-i-topplista!! 

Idag gjorde jag också kycklingcanneloni, inte riktigt som på Fragolino, men lite likt iallafall!
Hur som helst blev det jättegott och det var inte alls så knepigt att göra cannelonirullar av färska lasagneplattor, betydligt enklare än att använda färdiga rör måste jag nog säga! :) 





4 port

Grillad Tomatsås

6 st stora välmogna tomater
1 finhackad vitlöksklyfta
1 msk honung
2 msk balsamvinäger
2 msk rött vin
Oregano
Basilika

Ugnsgrilla tomaterna och mixa dem sedan till en sås tillsammans med övriga ingredienser. 
Låt puttra på svag värme länge.

Canneloni

½ grillad kyckling i bitar
½ ask philadelphia med smak av tomat & pesto
1/3 av tomatsåsen ovan
Ett paket färska lasagneplattor

Blanda kycklingbitarna med tomatsåsen och philadelphiaosten.
Skär lasagneplattorna i lagom stora bitar och lägg en klick kycklingröra på varje.
Rulla ihop till rullar.


Ostig röra

1 dl créme fraiche
1 dl Kelda Simply Cheese
½ dl riven ost

Häll lite av tomatsåsen i en ugnsfast form.
Lägg cannelonirullarna ovanpå.
Fördela resten av tomatsåsen på rullarna och därefter den ostiga röran.
In i ugnen i ca 20 minuter
 


Kommentarer
Postat av: Fröken Dill

Den där grillade tomatsåsen lät väldigt god! Allt annat också...

Tycker cannelonifantasten fröken Dill

2009-11-29 @ 09:26:02
URL: http://www.frkdill.blogspot.com
Postat av: I Nadjas kök

Oj vad detta såg gott ut. Jag tar med mig receptet, tack för det.



Ha en fin kväll

Nadja

2009-11-30 @ 20:43:57
URL: http://www.nadjaskitchen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0