Falukorvswok med Nudlar

Varje gång jag äter falukorv så frågar jag mig varför jag inte äter det oftare? Det är ju supergott ju!! Allra bästärden knaperstekt till stuvade makaroner, men den funkar fint i andra former också, som här t.ex i en god wok med mycket grönsaker, nudlar och så Santa Maria's thailändska sås Ginger & Lemongrass!



4 port

400 g strimlad falukorv
1 grön paprika i bitar
1 röd paprika i bitar
1 gul lök i skivor
1 purjolök i skivor
1 burk champinjoner eller 200 g färska
1 burk minimajs
4 ananasringar i bitar
1 påse "Ginger & Lemongrass Wok Sauce" från Santa Maria

200 g äggnudlar

Woka falukorven först och lägg den sedan åt sidan.
Woka därefter grönsakerna snabbt så att de fortfarande behåler sin spänst
Koka nudlarna
Blanda samman korv, grönsaker och nudlar.


Kommentarer
Postat av: Anna

Nja inte är väl falukorv supergott heller? :) Tur att smaken är som baken... Men detta såg riktigt gott ut.



Ha en bra dag!

2009-10-06 @ 12:06:07
URL: http://baramat.blogspot.com/
Postat av: carolina

falukorv är faktikst gott, men vi gör det allt för sällan. älskar med stuvade makaroner! eller korvstroganoff =)

wok är ju också ett bra sätt.

hur må du förressten? jobbet går bra och så? :)

2009-10-06 @ 16:56:54
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0