Varm Smörgåstårta med Currysmakande Kycklingfyllning

Jag hara ätit "Traditionell Varm Smörgåstårta" förut men det går ju faktiskt att variera fyllningarna enormt ju!
Igår kväll festade jag och Stevie på en underbart god tårta fylld med kryddig currykycklingröra!
Detta kommer definitivt att göras om!
Jag gjorde bara en "halv" tårta" men lägger ut receptet fören stor iallafall :)




6 portioner

1 förpackning hönökaka (6 halva bottnar)

1 msk smör
1 msk curry
½ msk gurkmeja
½ grillad kyckling
1 gul skivad lök
1 skivad purjolök
1 röd paprika i bitar
2 hackade tomater
1 ½ dl créme fraiche
100 g philadelphiaost naturell
½ dl mango chutney

Fräs kyckling, lök, purjo, paprika och tomater tillsammans med kryddorna.
Blanda ned ananasen.
Rör ned créme fraiche och philadelphiaost så att osten smälter.
Blanda ned mango chutney.
Låt röran svalna och bli tjock.
Lägg ihop två hönökaksdelar så att det bildas en rund botten.
Klicka på hälften av fyllningen och lägg på två hönökakshalvor till och bred ut fyllningen på dem också.



Lägg på de två sista hönökakshalvorna och lägg de skivade tomaterna på dem samt strö över riven ost.



Sätt in i ugnen (typ 225 grader) i en kvart ungefär tills osten smält och fått fin färg.


Kommentarer
Postat av: carolina

guuuud vad gott! har ätit med tonfisk förut när jag bodde hemma, och det var en klassiker, smarr smarr!

2009-10-21 @ 17:48:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: carolina

guuuud vad gott! har ätit med tonfisk förut när jag bodde hemma, och det var en klassiker, smarr smarr!

2009-10-21 @ 17:48:35
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Jessica

Den där låter helt fantastisk god, måste bara testa.

2009-10-21 @ 20:17:47
URL: http://hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

idag fick jag lov att testa de där små miniköttbullarna med chili i som du tipsat om, och de var ju helt toppen :) tack för tipset!

2009-10-22 @ 18:50:05
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0