Fläskkotlett med Fylld Paprika & Kantareller


Ungefär hur länge som helst har jag gått och varit sugen på fläskkotlett! Visst är det konstigt för fläskkotlett är väl kanske inte riktigt den där köttbiten som står högst upp på gourmetätarnas önskelista och den betraktas nog av många som ganska torr och tråkig! Inte av mig dock! Jag förknippar fläskkotlett med middagar hos farmor när jag var liten! Hon bjöd ofta på fläskkotlett och då nästintill alltid med stekt lök, potatis och hemmagjord gräddsås! Det var verkligen sjukligt gott kan jag lova!

Idag var det bara själva fläskkotletten och den stekta löken som fick vara med, resten blev utbytt mot smörstekta kantareller och en risfylld paprika. Inte fel det heller!! :)



1 portion

1 fläskkotlett (med eller utan ben)
½ gul skivad lök
100 g färsk svamp (kantareller & champinjoner)
Smör till stekning
Salt
Peppar

Stek fläskkotletten, löken och svampen i ganska rikligt med smör.
Krydda efter eget behag

Risfylld paprika

½ ganska stor paprika

½ lite gul hackad lök
1 pressad vitlöksklyfta
1 hackad tomat
1 näve färska kantareller
1 tsk paprikapulver
1 tsk curry (kan uteslutas, men blir himla gott)
2 msk kokt ris
1 msk créme fraiche
1 msk philadelphia tomat & pesto
1 msk riven ost

Fräs lök, tomat, kantareller och kryddor i smör
Blanda ner ris, créme fraiche och philadelphiaost
Fyll paprikahalvan och strö över den rivna osten
In i ugnen i ca 15-20 minuter

Från det ena till det andra.....

Idag har jag haft världens superdag! Det började visserligen som en helt vanlig dag på jobbet, eller njae, kanske inte riktigt vanlig förresten för idag började vi nämligen med läkemedelsmodulen i det datajournalsystem vi har! Således blev det kanske lite mer stressigt än vanligt, men det flöt på ganska fint ändå :)

MEN,när jag satt och åt lunch så kom min kollega och berättade att en överraskning väntade på mig ute på ssk-expeditionen. När jag hade käkat färdigt gick jag förväntansfullt ut och där på skrivbordet låg världens finaste rosbukett från min underbara Stevie!!! Vi firar 6 månader idag (fast vi ska fira mest i helgen) och då hade han skickat de allra vackraste rosorna med blombud till mig på jobbet!
Jag har världens i särklass UNDERBARASTE pojkvän!! *leeeeeer*

 



Kommentarer
Postat av: carolina

åh vilken fining! håll hårt i honom!! =)

2009-10-01 @ 10:07:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0