Hemmagjord Kebabtallrik!!

När jag liten (eller mindre) vara jag totaltokig i både pizza och kebab, särskilt kebabtallrik med vit sås från Pizzeria Babylon i Finspång! När jag blev lite äldre och lite saker hände så slutade jag tycka om pizzeria-mat helt och blev snarast äcklad av den! Jag har försökt att börja gilla det igen, för ibland är det ju ganska smidigt att köpa en hämtpizza om man är vrålhungrig och har ont om tid..... men jag har inte riktigt lyckats! Jag blir fortfarande äcklad av att det är så otroligt mycket fett som bara rinner om maten.. så jag kan liksom inte tycka att det är gott längre! Dessutom finns det ju så mycket annan snabbmat som är mycket godare, thaimat, subwaymackor, indisk mat etc.... så pizzeriorna behövs lixom inte i min värld!

Däremot tycker jag att det underbart gott med egen pizzeriamat, egna pizzor eller egen kebab och därför fick det bli en hemmagjord kebabtallrik till Stevie och mig häromdagen.. lite annorlunda variant men hur gott som helst, t o m potatisen!! :)




2 portioner

Ajvarrelishpotatis

6-7 halvkokta potatisar i skivor
1 msk olivolja
2 msk ajvar relish

Marinera potatisen i olivolja och ajvar relish en stund.
Ugnsbaka den sedan i ca 225 graders värme tills den är krispig

Kebabröra

200 g kycklingkebabkött (eller annat kebabkött om du hellre vill det)
1 burk champinjoner
1 gul skivad lök
½ dl Felix Kebabsås
½ dl ajvar relish
Kebabkrydda

Fräs kött, champinjoner och lök.
Blanda ned kebabsås, ajvar relish och krydda medkebabkrydda.
Späd ev med lite vatten om röran blir allt för tjock.

Servera med potatisen, sallad och gärna också vit kebabsås (vi använde vitlökssås från Felix)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0