Spagetti Carbonara på mitt vis

Spagetti Carbonara på traditionellt vis med äggula har definitivt aldrig varit en favorit hos mig! Jag avskyr verkligen den där äggulan som restaurangerna brukar servera med! Det blir kletigt och så tycker jag verkligen inte att rå äggula är något gott! Däremot är bacon och pasta en väldigt bra kombination och då gärna med lite gräddig sås och massa svartpeppar! Fast jag tycker inte att det räcker med bara bacon, så jag rör gärna ner lite champinjoner och lök också... och så den här gången även lite salami, men det var bara för att jag var tvungen att äta upp den :)




2 portioner

½ paket bacon i mindre bitar
4 skivor smörgåssalami i strimlor
½ gul lök i skivor
6 färska champinjoner i skivor
1 dl créme fraiche
1 dl mjölk
2 msk philadelphiaost med smak av vitlök & örter
1 dl riven ost
Svartpeppar efter smak

Spagetti för 2 personer

Fräs bacon, salami, lök och champinjoner.
Tillsätt créme fraiche, vitlöksost och mjölk.
Låt koka ihop en liten stund.
Rör ned den rivna osten.
Krydda med svartpeppar
Servera med spagetti och kanske lite mer riven ost


Kommentarer
Postat av: Jessica

Låter som en Carbonara som skulle passa mig i smaken. Är inte heller förtjust i rå äggula.



Ha en bra dag!

2010-02-11 @ 11:33:53
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0