Kebabgryta med ris

LIDL har alldeles eminent kycklingkebab som faktiskt smakar riktigt riktigt gott! Jag har haft den både på pizza och i pitabröd, men igår testade jag att göra en gryta istället, lite mexikanskt sådär med kakao-chilikrydda (från Santa Maria), majs, paprika, tomater och champinjoner! Sen så har ju jag blivit en riktig sucker för bacon och salami så jag blandade i lite sånt också :) Det blev riktigt riktigt gott! Precis lagom starkt och alldeles perfekt med en klick matyoghurt till! :)

Stevie tyckte nog också om det för han åt iallafall 4 portioner :)





300 kycklingkebab (finns på LIDL)
1 gul skivad lök
1 röd skivad paprika
1 grön skivad paprika
1 burk majs
1 msk kebabkrydda
1 msk Kakao-Chilikrydda (Santa Maria)
1 tsk cayennepeppar
1 burk krossade tomater
½ dl vatten
2 msk chilisås
1 msk honung
½ dl rött vin
10 körsbärstomater

Ris, sallad och matlagningsyoghurt till servering

Stek först köttet hastigt och krydda med lite kebabgryta.
Lägg köttet åt sidan och bryn sedan alla grönsakerna tillsammans med resterande kryddor.
Lägg tillbaka köttet och häll på krossade tomater, vatten, chilisås, honung och lite rödvin.
Låt det puttra en bra stund och rör sedan ner körsbärstomaterna och låt det puttra ytterligare ca 15 minuter tills de har blivit mjuka.

Servera med ris, sallad och matlagningsyoghurt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0