Chicken a' la King

Det här är också en rätt som min mamma brukade laga när jag var mindre och som jag bara saknar så mycket!! Om jag kommer ihåg rätt så brukade hon använda en hel kyckling som hon lät koka färdig i såsen, men jag var lite lat och använde kycklinglårfilé istället :)

Hur som helst så är det här verkligen hur gott som helst!!



4 port

400 gram kycklinglårfilé
1 stor grön paprika i strimlor
1 burk champinjoner
1 gul lök i skivor
2 dl kycklingbuljong 
2,5 dl créme fraiche
1 msk soja
Salt & peppar
Maizena till redning

Bryn kycklingen så den får fin färg.
Lägg kycklingen åt sidan sålänge.
Fräs grönsakerna och slå på buljongen.
Låt såsen koka upp, tillsätt créme fraiche och soja.
Smaka av med salt och peppar.
Sänk värmen något och lägg i kycklingen.
Låt grytan småputtra ca 10 min.
Red av grytan med maizena.
Servera med ris och sallad


Kommentarer
Postat av: Hanna

Mm, ser gott ut!! Och quesadillasarna här nedanför gick inte av för hackor dom heller! =)

2010-03-03 @ 10:57:36
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: Kryddburken

Hej fighter!!



Så du åkte loppet iallafall. Ja, de kunde jag väl tro!! Du är ju helt otrolig! Sen börjar du prata om rullskridskor till sommaren, nä nu tror jag att jag läser fel... Men det är ju sån du är!! Jag är nog egentligen inte förvånad! Jag är faktiskt jättestolt över dig och för din skull och prestation. Men mest stolt över att du är du! Kommer du ihåg ibland att vila lite gumman?? Bara sådär nångång ibland menar jag?? ;-)



All lycka till dig och allt du företar dig, du är en vinnare uti fingertopparna!! Hejja världens bästa Anna!



Kram från mig... //Linda

2010-03-12 @ 00:09:20
URL: http://kryddburken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0