Pastagratäng Med Mango, Kantareller Och En Riktigt Busgod Grillad Paprika- Och Tomatsås Med Färskost!

Fortsatt flyttpackning och städning idag!
Det är vääääldigt tomt i lägenheten nu och jag ramlar över massa kartonger och annat bråte hela tiden, men snart bär det av mot Västerås och mitt nya liv :D

  

Ska strax iväg och jobba mitt allra sista pass här i Norrköping och har precis ätit en väldans god gratäng med en väldans god sås som jag har blivit totalt tokig i!
Det handlar såklart om den Grillade Paprika- och Tomatsåsen som jag har skrivit om tidigare i inläggen:

Cannelloni med Kantareller

&

Varm Pastasallad med Chorizo

Den är så söt, het, krämig och fräsch på samma gång lixom och den är god både varm och kall!
Idag fick den bli en del i en pastagratäng med mango och kantareller och jag tillsatte lite nya ingredienser i den såsom lite honung, lite mer färskost och marinerade soltorkade tomater.

  

Före körsbärstomaterna


Efter körsbärstomaterna

4 port

200 g pasta (t ex fusili eller makaroner)
1 liter svamp (i mitt fall kantareller)
1 mango i tärningar
4 marinerade soltorkade tomater
500 g körsbärstomater i klyftor

Rostad tomat- och paprikasås
1 röd paprika
4 stora kvisstomater
2 marinerade soltorkade tomater
4 pressade vitlöksklyftor
1 finhackad röd chili
2 msk het mango chutney
1 tsk honung
2 msk sweet chilisås
½ dl lättcréme fraiche
1 tsk cayennepeppar
1 msk paprikapulver
50 g philadelphiaost paprika & kryddor

Koka pastan enl anvisningarna.
Fräs kantarellerna i smör tills vätskan dunstat bort.
Tillsätt mangon och de strimlade soltorkade tomaterna med sin marinad.
Blanda pastan med kantarell- och mangofräset samt hälften av körsbärstomaterna 
i en ugnsfast form eller fyra portionsformar.
Häll över såsen, garnera med resten av tomaterna och gratinera i ugnen i ca 15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Kryddburken

Åh hej hjärtat!! jag är inte försvunnen men i början av varje veckan jobbar jag alltid långpass... Du får vänja dig vid att jag är "off" söndag-onsdag! Då jobbar jag i princip dygnet runt men resten ledigt! Så himla mysig och fin din nya lya ser ut, du verkar ju redan trivas ju!! nu ska jag vara socila ett tag framöver! Må så gott vännen och stora kramar till dig och lyckosparkar i baken! Såna får man när man flyttar!! S

2008-08-27 @ 20:30:28
URL: http://kryddburken.wordpress.com
Postat av: Malin

Duktig du är som lagar sån god mat fastän du är mitt uppe i flytt! Varför flyttar du förresten om man får fråga?

2008-08-27 @ 22:05:55
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag måste testa den där såsen!

2008-08-28 @ 18:25:18
URL: http://hanneys.blogspot.com
Postat av: carolina

tavlan med marilyn var jättefin! hon pryder många av mina väggar med :)

2008-08-28 @ 19:39:30
URL: http://acarolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0