Quornfärsröra med Avokado i Pitabröd!

Jag hade en avokado som inte riktigt var mogen men jag var ju supersugen på någonting med avokado igår till lunch!
Jag har massa Quornfärssås i frysen sedan jag gjorde en ganska stor sats av det och den ville också vara med!

När avokado (och även mango) inte är riktigt mogen är det supersmart att värma den för då blir den mjuk!
Avokadon kan man ju även mosa och ha i såser och till torsdagens lunch gjorde jag både varianter, alltså hade i häften av avokadobitarna (tillsammans med mangobitar och körsbärstomater) i quornfärsröran och värmde den och sen mosade jag resten tillsammans med lite keso, philadelphia och sweet mango-röra till en sås!




Sen varvade jag quornfärsröran med avokadokeson och färska tomater i ett pitabröd!

Supergott!






Kommentarer
Postat av: Lisa

GUD VAD GOTT DET SER UT PÅ DEN SISTA BILDEN! det vattnas i min mun trots att jag precis ätit middag... sanslöst frestande bild du (: och vad spännande med varm avokado, jag har hört om det massor med gånger men faktiskt aldrig vågat prova. det låter så märkligt.

2008-10-03 @ 19:18:13
URL: http://lisasfyrakvadrat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0