Helgens Mat!!

Eftersom jag lite oplanerat fick hoppa in och jobba i helgen ändrade jag lite grann i veckoplaneringen!
Igår käkade jag en snabbgjord pyttipanna med den chorizo som var kvar sedan fredagen+ lite svamp, lök, potatis och stekt ägg! Himla gott faktiskt, fast jag saknade inlagda rödbetor! Det blev ingen bild för jag hade lite bråttom (och sen ser pyttipanna faktiskt inte sådär jättebildskönt ut måste jag säga ;P=

Till lunchlåda igår blev det köppaj IGEN, men den här gången åt jag Lax- och Spenatpajen från Felix och den var lika god som vanligt! Fast kycklingpajen är nog faktiskt liiiiiiite godare!

I matlådan idag har jag Makaroner med en Svamp & Skinkröra som jag tidigare har haft på varma smörgåsar!
Hoppas det smakar bra!

Inga bilder på allt det här, men ikväll blir det Strömming &  Potatismos och då ska jag försöka ta ett fint kort!

Matlådor är himla bra grejer, men köpmat funkar ju också himla bra ibland när det kniper!

Vad har ni helst i eran matlåda och vad köper ni helst för färdigmat?

Nu måste jag nog jobba lite :)


Ha en fin dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag äter helst inte matlåda, utan försöker komma hem på lunchen och laga mat. Men måste jag ha förbereda blir det någon form av sallad, eller gryta (det är saker som inte blir dåliga av några timmars kylskåpsförvaring).



Vad gäller färdigrätter så har jag aldrig ätit någon, i hela mitt liv. Jag tänker fortsätta att undvika dem så gott det går i fortsättningen också.



Trevlig dag!

2008-09-07 @ 11:25:06
URL: http://rebeccabakar.blogspot.com
Postat av: fannie

Oh, svamp och skinkröra låter otroligt gott. Måste provas! :D

2008-09-07 @ 11:53:40
URL: http://thachokladboll.blogg.se/
Postat av: Malin

Färdigrätter köper jag aldrig, kan inte minnas när jag åt det senast. Annars älskar jag att ha olika soppor i matlåda. Perfekt att ha i en glasburk och ta med. Eller olika sallader med pasta eller matvete o dyl. Köttfärssås är alltid rätt också! :) Jag älskar att fundera ut vad jag ska ha i matlåda.

2008-09-07 @ 14:40:14
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com
Postat av: Malin

Förresten, nej jag jobbar inte inom vården. Jag är lärare. Men jag har en kompis som är narkossyrra i Västerås och det var därför jag var nyfiken. Men egentligen vet jag inte var hon brukar vara... :)

2008-09-07 @ 14:42:11
URL: http://minfruktsallad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0